To ONE dostarczają nam ENERGII. Tylko jak odróżnić DOBRE węglowodany od ZŁYCH? Zobaczcie..

Węglowodany to organiczne związki chemiczne, złożone z atomów węgla, wodoru i tlenu. Dzielimy je na trzy kategorie: cukry występujące w żywności np. glukoza, fruktoza, galaktoza i sacharoza; skrobia– będąca długim łańcuchem glukozy, który rozkłada się w naszym układzie trawiennym oraz błonnik, którego nie jest przyswajalny przez nas organizm, a więc po nie przyswajamy ani nie trawimy.

Węglowodany rozkładając się i przekształcając w glukozę dostarczają nam energii. Jednak mogą też przekształcać się w energię do późniejszego zużycia, a więc w tłuszcz. Najzdrowsze to te występujące naturalnie i nieprzetworzone. Natomiast te przetworzone przyczyniają się do tycia, ponieważ w trakcie obróbki pozbawia się je błonnika i wielu wartości odżywczych. Powstałe w ten sposób cukry proste gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Dieta bogata  w takie węglowodany sprzyja otyłości, hipoglikemii, cukrzycy, nadciśnieniu oraz chorobom serca.

Nie należy jednak rezygnować z węglowodanów. Te nieoczyszczone, występujące naturalnie są trudniej trawione, a więc i energia z takiego pożywienia jest uwalniana stopniowo. Warto wybierać rośliny zawierające dużo błonnika, wspomagającego trawienie. Będziemy cieszyć się zdrowiem i ładną sylwetką.

źródło: wprost, zdjęcie: pixabay